اولین و مهم‌ترین توجیه در مطالعه‌ی تاریخچه تفکر مدیریت، تأمین زمینه‌ی پژوهشی است. بدون شناخت گذشته نمی‌توانیم شرایط حال را درک کنیم. همان‌گونه که «دنیل رن» مورخ حوزه‌ی مدیریت خاطرنشان کرده است: «هدفمان قرار دادن تفکر مدیریت در زمینه‌ی محیط فرهنگی آن است تا چگونگی تفکر مدیریت و چرایی توسعه‌‌ی آن به‌شکل فعلی را درک کنیم». به گفته‌ی او: «گذشته مثل پیش‌درآمدی است که زیربنای حال را تشکیل می‌دهد».

گذشته، زیرمتن را فراهم می‌کند و موضوعات و ایده‌های حال را رقم می‌زند؛ به‌نظرم، گذشته مثل آینه یا عدسی‌هایی برای تصریح و تبیین کارآمدتر زمان حاضر عمل می‌کند. به‌نوشته‌ی «تام برنز» در سال ۱۹۶۳: «معنای گذشته... برای هر فردی که به‌دنبال شناخت شرایط فعلی سازمان صنعتی است، اهمیت دارد. آنچه هم‌اکنون روی می‌دهد، بخشی از توسعه مستمر است».


فروش ویژه‌ی کتاب به‌مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها

  •  خرید آنلاین: ثبت سفارش در سایت نشر صاد با ارسال رایگان به سراسر کشور
  •  خرید حضوری: فروشگاه نشر اسم به‌آدرس تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و فلسطین